Бројалице су важне за развој говора код деце и вербалну комуникацију. Подстичу на говорну активност, ослобађајући дечији говор, мотивишу децу да говоре слободно, богате дечији речник, помажу правилном изговору појединих гласова (ч, ћ, д, ђ, џ, р, ш), смањују говорне сметње, изграђују дикцију, нагласак, интонацију. Обогаћују дечју спознају, мотивишу децу на креативне говорне игре према властитом интересу.
Иш,иш, иш,
ја сам мали миш.
Ти си мала мица маца,
бјеж у рупу миш!
Боц, боц иглицама,
не дирај га ручицама.
Боде, боде јеж,
бит ће суза беж!
Еци, пеци, пец,
ти си мали зец,
а ја мала веверица,
еци, пеци, пец.
Ен, тен, тини,
сава, рака, тини,
сава, рака, тика, така,
бија, баја, буф,
туп, трес, трас!
Ен, тен, торе, дубоко је море,
а у мору рибице, танке као шибице.
Иш’о медо у дућан,
није рек’о Добар дан.
Ајде медо ван,
ниси рек’о Добар дан!
Иш’о медо у дућан
није рек’о Добар дан,
већ је рек’о Добра вече’
поклони се па утече.
Дош’о медо други дан
па је рек’о Добар дан.
Ево меди шећера
да му буде вечера!
Иш’о медо у шумицу,
изгубио папучицу.
Какве ли је боје
то ми реци ти,
ако знадеш бројати до три.
Један, два, три!
Једна врана гакала
и по пољу скакала,
у то дође црни кос
и угризе врани нос!
Берем, берем грожђе
док чувар не дође,
а кад чувар дође
обрано је грожђе.
До-ре-ми-фа-со-ла-си
на трпези кестени
и печени врапци
и кухани жапци
и компот од буха
и слатко од муха.
Зум, зум, зум, зум
бумбари се састали
па на пчеле напали:
Какав је то ред
што не дате мед?
Зум, зум, зум, зум, зум.
Села баба у балон
да се вози у Лондон.
У Лондону купи гриз
да се вози у Париз.
У Паризу купи мачку
да се вози у Немачку.
У Немачкој купи слона
да се вра-ти до Лон-до-на.